lunes, 2 de julio de 2012

Presentación Refaciendo Tradiciones

Refaciendo Tradiciones ye una iniciativa organizada dende la Comisión de Fiestes «La Rebollada», entamadora de les Fiestes del Carme de Caldones (Xixón), y que cunta col sofitu de l'Asociación de Vecinos «El Carbayu», tamién de Caldones. Esta primera edición va facese'l prósimu vienres 13 de xunetu nel prau la fiesta, a la que tais toes y toos convidaes/os.

L'enquiz de Refaciendo Tradiciones ye'l de promover la reflexón, aición y disfrute alrodiu la música y la cultura tradicional asturiana. Nesti sen, el desendolcu d'actividades comprometíes, nun ambiente festivu y d'inspiración llocal sedrán les principales ferramientes nes que nos sofitaremos p'algamar los oxetivos propuestos.

Na edición d'esti añu toles actividades van empobinase al rodiu de dos temátiques diferenciaes pero complementaries. Per un llau, el baille tradicional na música asturiana y, per otru, la tradición de la foguera y l'arbolón nes fiestes del Carme de Caldones.

En relación a la primer estaya van facese les siguientes actividades: un taller de baille tradicional, impartíu por Ramsés Ilesies; un cursín y conxusta al rodiu la música folk y el baille tradicional, nel que participarán Xosé Antón Fernández Martínez «Ambás», Octavio Trapiella, Xuan Nel Expósito, Rubén Bada y Dolfu R. Fernández; y un baille entamáu pola bandina L'Andecha Turcipié –tamién con escenariu abiertu–.

D'otra miente, vamos volver a facer la foguera y plantar l'arbolón, un vezu que, al igual que n'otros llugares de la contorna, dexó de facese a finales del sieglu XIX. El conocimientu d'esta costume ye dalgo que debemos a José Rodríguez Acebal «Joselín», vecín y informante del barriu de Robleo trístemente fináu en 2007 a los 77 años d'edá, del que, gracies a los sos testimonios, deprendimos tolo que sabemos al rodiu d'esta tradición en Caldones. Poro, el pregón sobre la foguera y l'arbolón que fadrá l'antropólogu Roberto González-Quevedo tará dedicáu a la so memoria.

Nos prósimos díes diremos dando anuncia de más detalles del I Refaciendo Tradiciones.



Licencia Creative Commons
Presentación Refaciendo Tradiciones por Llorián García Flórez se encuentra bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Unported.

1 comentario: